Przewiń do artykułu

Po imieniu. Bieda z nędzą i nadzieją.

Właśnie dodajemy do naszego rankingu PRO QUALITY informacje o kolejnych 16. producentach okien z PVC oraz zmieniamy pozycję 2 firm, które w rankingu są od dawna. Wybór 15. nowych firm był zwykłą formalnością. W ostatnim czasie chwaliły się swoją doskonałością w okiennych portalach. Z ciekawości sprawdziliśmy, chcąc mieć w rankingu wyniki tych „najlepszych z najlepszych”. „KOMSTA” z Pyskowic sama zgłosiła chęć zaistnienia w tabelach rankingu. Miło nam, doceniamy i dziękujemy.

Ranking PRO QUALITY ocenia strony internetowe producentów okien pod kątem czterech istotnych aspektów ich treści mających wpływ na decyzje zakupowe podejmowane przez potencjalnych klientów lub decyzje o współpracy podejmowane przez ewentualnych partnerów handlowych. Odwiedzając strony www poszukujemy na nich udokumentowanych i potwierdzonych informacji:

  • O wymaganiach spełnianych przez okna.
  • O polityce jakości i procedurach zapewnienia jakości.
  • O warunkach udzielanej gwarancji jakości.
  • O zalecanej technice i technologii montażu.

Tym samym ranking, to pierwsza w branży okiennej próba bezpośredniej oceny pewnej sfery e-marketingu producentów okien, a przy okazji pośrednia ocena wartości produktów i poziomu organizacji firm.

Dopisując wyniki kolejnych producentów do tabel rankingu musimy ze smutkiem stwierdzić, że aż 11 firm, to zwykły przykład komunikacyjnej i informacyjnej e-katastrofy oraz braku zrozumienia czym jest i do czego powinna służyć strona internetowa, a może i w ogóle ten cały okienny marketing albo e-marketing. Liderzy nieuzasadnionego samochwalstwa, a przede wszystkim topienia marketingowej e-forsy w błocie, to całkiem spore firmy pochodzące z województw; łódzkiego (2), zachodniopomorskiego (2), świętokrzyskiego (1), opolskiego(1), mazowieckiego(1), lubelskiego(1), lubuskiego(1), podlaskiego(1), kujawsko-pomorskiego(1). W tych firmach nie jest konieczna marketingowa ewolucja, ale rewolucja i nie chodzi tu wcale o wzrost nakładów na marketing, ale zdecydowane zreformowanie marketingowych działań oraz sposobu myślenia o własnej marce. Czas już przejść ze „zbiorowego” myślenia o branży, na myślenie indywidualne i kreatywne, a marketerów zająć czym innym niż wyszukiwanie najtańszej drukarni, studia reklamy czy ceny ogłoszenia prasowego. Można też ich po prostu wymienić albo zastąpić outsourcingiem. Zdobyta przez te firmy ilość punktów rankingowych, (od 1 do 9), potwierdza, że ich jedyną e-zasługą jest posiadanie strony www, która w obecnym kształcie pewnie i tak więcej szkodzi niż pomaga oraz więcej kosztuje niż zarabia. Więcej o nich nie piszemy, publicznie ich nie wymieniamy, bo kto chce odnajdzie je bez trudu na dole tabeli rankingu PRO QUALITY, a reszta niech będzie milczeniem jak rzekł pewien duński książę.

ABAKUS, KONAL, SZEWPOL otrzymały punkty rankingowe wyłącznie za opublikowanie wyników badań ITT i osiągnięte w tych badaniach parametry techniczne stolarki. Szkoda, że żadnej z nich nie przychodzi na myśl ściślejsza komunikacja ze swoimi partnerami, ich klientami i w ogóle użytkownikami internetu za pośrednictwem strony www. EMPOL, to firma, po której widać, że zmierza w dobrą stronę. Może powoli, ale grunt, że jej się chce. Za podstawowe badania typu i ich wyniki punktów całkiem sporo. Szkoda, że nikt tam jeszcze nie wpadł na pomysł, że do dobrej informacji o produkcie warto dodać informację o równie dobrych warunkach gwarancji, a „ciepły montaż” zamknąć nie tylko w ciekawych artykułach, a w dostępnej powszechnie instrukcji montażu. Byłby hit! Ostatnia, 16. nowa firma, KOMSTA z Pyskowic z 35 punktami dobija do aktualnej rankingowej czołówki. Sądzimy, że jeśli kierownictwo firmy zechce uwzględnić nasze uwagi co do treści niektórych przedstawionych dokumentów, to… szykuje się nam nowy lider. Na razie dziękujemy za zainteresowanie naszym rankingiem i czekamy na „lepsze kwity”.

Pozycję w rankingu zmienia nowosądeckie DAKO wychodząc wreszcie ze „strefy spadkowej”. Dzięki przesłanym dokumentom aktualny stan posiadania tej firmy to 24 pkt i pozycja w środku tabeli. Mamy nadzieję na dalszy marsz tej firmy w górę. Pozycję lidera rankingu z 45 punktami umocniły raciborskie EKO-OKNA, które w przeciwieństwie do konkurentów zza miedzy systematycznie dodają do zawartości strony internetowej cenne dla wszystkich partnerów i klientów informacje korzystnie wpływające na otwarty i prokonsumencki wizerunek tej firmy. Gratulujemy i oby tak dalej!

Delikatne pochwały dla EMPOLU, KOMSTY, DAKO czy EKO-OKIEN oraz wynik w granicach 35-45 pkt wcale nie powinien zadowalać ambitnych graczy. Każda firma tworząca marketing „dla klientów”, a nie „dla siebie” bez problemu może uzyskać w rankingu PRO QUALITY wynik w granicach 50-60 pkt, a firma zorganizowana „na klienta” nawet grubo powyżej 60 pkt. Przecież wystarczy na własnej stronie internetowej zamieścić informację i dokumentację potwierdzającą, że firma dysponuje produktem spełniającym całkiem niewygórowane wymagania według normy PN-EN 14351-1:2006, certyfikowała i tak obowiązkową ZKP, posiada wzorzec karty gwarancyjnej z warunkami gwarancji bez klauzul niedozwolonych, a także firmową instrukcję montażu, wymaganą postanowieniami norm oraz aprobat technicznych, odwołującą się do zasady „szczelniej od wewnątrz niż na zewnątrz” i już uzyskuje się w rankingu aż 52 pkt! Nie wierzycie? Oto przykład:

Odporność na obciążenie wiatrem C 3 6 pkt
Wodoszczelność Exxxx 10 pkt
Przepuszczalność powietrza klasa 4 4 pkt
Właściwości akustyczne np. 35 dB(C,Ctr) 4 pkt
Przenikalność cieplna Uw ≤ 1,2 W/(m2*ºK) 6 pkt
Certyfikowana Zakładowa Kontrola Produkcji 3 pkt
Karta gwarancyjna 3 pkt
Dobre warunki gwarancji 5 pkt
Firmowa Instrukcja Montażu 3 pkt
Dobra technika i sposoby montażu w instrukcji 5 pkt
Dobra merytoryczna zawartość strony www 3 pkt
52 pkt

Do tej pory nikomu nie udało się zbliżyć do tego wyniku, a to świadczy między innymi o tym w jaki sposób firmy traktują własne strony internetowe, Internet jako kanał komunikacji, miejsce sprzedaży i reklamy oraz istotny element marketingu, a przede wszystkim w jaki sposób traktują nas, klientów internautów poszukujących rzetelnych informacji o oknach i usługach.

Kończąc to krótkie podsumowanie, wszystkim „jedynkowiczom” rankingu PRO QUALITY, oraz gołosłownym samochwałom z okiennych portali dedykujemy takie oto słowa Polly La Barre*: „Nie możesz mówić, że twoja firma jest świetna, jeżeli nie jest świetna w marketingu”.

OKNOTEST.PL

 

* Polly La Barre - absolwentka uniwersytetu Yale. Przez osiem lat była redaktorką w Fast Company. Pisała artykuły na temat strategii, kreatywności i osobistego sukcesu. Była jednym z gospodarzy prowadzących w Fast Company prestiżowe konferencje biznesowe z serii Real Time. Jej wywiady i rozmowy z gwiazdami biznesu z całego świata są emitowane na antenie CNBC w programie Good Morning America oraz telewizji PBS w programie Nightly Business Report. Mieszka w Nowym Jorku.

Więcej produktów Przejdź do kategorii „Artykuły i wiadomości branżowe” Przejdź do kategorii „Okna energooszczędne”