Przewiń do artykułu
Aktualności - Rekomendacje Pro Quality

Artykuły są sortowane alfabetycznie według porządku A-Z. Jeżeli nie możesz odszukać interesującej Cię treści w spisie treści skorzystaj z wyszukiwarki treści.

Zamknij spis treści

Sprzedawcy Pro Quality

Koniec roku sprzyja podsumowaniom oraz bilansom zysków i strat. Do puli ubiegłorocznych zysków nabywców okien PVC doliczamy grupę firm uczestniczących w Programach Badań i Rekomendacji Technicznych Pro Quality. To dzięki takim firmom i postawom pracujących w nich ludzi inwestorzy więcej wiedzą, więcej wymagają i więcej… otrzymują.

Dziewczynki i chłopcy

Okna PVC kupić można nieomal na każdym rogu ulicy. Ten nadmiar dostępności budzi w inwestorach chęć sprawdzania wielu ofert. Wiele ofert, to wiele wątpliwości i pytań, które potrzebują odpowiedzi. W pierwszym odruchu nabywcy próbują oceniać oferty i kompetencje sprzedających wedle własnej wiedzy. Pytają znajomych, sąsiadów, piszą na forach. Skutek odnosi to mizerny, bo rzeczowa ocena oferty i kompetencji sprzedawcy okien jest tylko z pozoru łatwa.

Po wizycie w kilku punktach sprzedaży ma się wrażenie, że wiemy mniej niż wiedzieliśmy, a okna są do siebie jeszcze bardziej podobne. To co powiedziano o nich w punkcie A, nie obowiązuje już w punkcie B, a temu co mówili w B, zaprzeczono w C. Z kolei informacje z A,B i C wyśmiał sąsiad. Pisemne oferty to zbiór skrótów i symboli, które licho wie co znaczą, a ceny od sasa do lasa. Zamiast okien, niepewność i wątpliwości. Dlaczego? Z nadmiaru sprzedających i braku sprzedawców!

Pewien trener technik sprzedaży powiada, że rodzą się jedynie dziewczynki i chłopcy, nikt nie rodzi się sprzedawcą, a tym bardziej sprzedawcą okien. To szczera prawda. Jak wśród tłumu dziewczynek i chłopców sprzedających niepewność i wątpliwości odnaleźć rzetelnego sprzedawcę okien? W tym celu powstał Program Rekomendacji Technicznych Pro Quality.

Sprzedawcy Pro Quality

Program to cenzurka dla firm sprzedających okna. Wyszukujemy, weryfikujemy, a potem wskazujemy i rekomendujemy inwestorom firmy lub sprzedawców, którzy w naszej ocenie dysponują wiedzą, umiejętnościami, a także doświadczeniem odpowiednim dla prowadzenia sprzedaży okien PVC spełniającej wysokie, profesjonalne wymagania.

W Programie Rekomendacji nic nie dzieje się przypadkiem. Najpierw zlecamy badania okien w laboratorium Instytutu Techniki Budowlanej. Jeśli produkt zaliczy ten najtrudniejszy i najbardziej wszechstronny z możliwych egzamin jakości, producent może wskazać partnerów handlowych do udziału w Programie Rekomendacji. W ten sposób badania i wskazanie producenta stają się pierwszymi progami selekcji dla firm handlowych. Jeżeli firma zdecyduje się na udział w Programie wtedy wiedza jej pracowników zostaje poddana ocenie w zakresie zagadnień techniki okiennej, montażu, prawa i marketingu. Sprawdzany jest również na budowach faktyczny standard wykonania usług monterskich. To kolejne dwa progi do przeskoczenia. Wysokie, bo poprzeczkę dla ocen zawieszamy wysoko. Procedura ocen dla rekomendacji Pro Quality trwa rok i będzie cyklicznie powtarzana, a z każdym powtórzeniem poprzeczka pójdzie wyżej!

Żądamy progresji kompetencji, bo rekomendacja nie jest dana „na zawsze”. Można ją otrzymać, można i stracić. O tym kto ją otrzyma decydujemy my, a dokładniej ustalone przez nas warunki i progi. O tym kto ją straci w głównej mierze zdecydują opinie inwestorów nawiązujących współpracę z firmami rekomendowanymi, ewentualnie brak progresu w zakresie wiedzy i umiejętności. W ten sposób wspólnie z inwestorami stworzymy ciągły oraz nieustannie weryfikowany system rozwoju jakości produktów, usług i kompetencji firm handlowych. Z nutką patosu stwierdzamy, że inaczej być nie może jeśli posiadanie etykiety „Firma Pro Quality” ma być symbolem technicznej rzetelności i powodem do dumy. A ma być, bo tylko sprzedawcy dumni ze swej profesji, pewni kompetencji i wartości oferty mogą być autentycznymi doradcami i partnerami inwestorów na rynku okien PVC.

Program wystartował w lipcu 2014. Od tamtego czasu nasz test wiedzy o technice okiennej, montażu, prawie i marketingu zaliczyło ponad 30 osób zajmujących się bezpośrednią obsługą klienta. Byli wśród niech okienni wyjadacze z kilkunastoletnim stażem w branży, byli i nowicjusze. W półrocze działalności Programu chcemy przedstawić czytelnikom tych sprzedawców, których wyniki zasługują na szczególne uznanie. Każdy osiągnął przynajmniej 70% poprawnych odpowiedzi w niełatwym teście, co pokazuje, że główka u nich nie od parady. A było nad czym główkować. Nasi sprzedawcy musieli mierzyć się z obliczeniami przenikalności cieplnej, właściwościami okien i kształtowników okiennych, Rozporządzeniem 305/2011 PE, Ustawą o sprzedaży konsumenckiej, krokami jakości Deminga oraz mixami marketingowymi. Do zdobycia było maksymalnie 124 pkt. Kto miał ich najwięcej? Kobiety, kobiety i jeszcze raz kobiety! Piękne, mądre i takie… okienne. Panowie tuż za nimi. Poznajcie sześcioro sympatycznych młodych ludzi, którzy ze sprzedaży okien czynią profesję.

Wioleta, firma FIX z Wrocławia 107 pkt.
Wioleta, firma FIX z Wrocławia 107 pkt.
Ewa, firma FIX z Wrocławia 105 pkt.
Ewa, firma FIX z Wrocławia 105 pkt.
Marta, firma WINDMAR z Tczewa, 95 pkt.
Marta, firma WINDMAR z Tczewa, 95 pkt.
Agnieszka, firma WINDMAR z Tczewa, 93 pkt.
Agnieszka, firma WINDMAR z Tczewa, 93 pkt.
Maciej, firma MULTIKO z Bielska-Białej, 88 pkt.
Maciej, firma MULTIKO z Bielska-Białej, 88 pkt.
Norbert, firma FIX z Wrocławia, 88 pkt.
Norbert, firma FIX z Wrocławia, 88 pkt.

Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że to właśnie dla nich warto tworzyć programy, wspierać ich dążenie do poszerzania kompetencji, bo dzięki nim i im podobnym krajowy rynek okien PVC może z czasem zmienić swoje szare i nijakie oblicze. To ich codzienna, czasem niewdzięczna praca sprawi, że inwestorzy zaczną kupować dobre okna, dopasowane do wymagań obiektów zamiast dzisiejszej niepewności i wątpliwości rodem z rogu ulicy.

Hop!

Pierwszy artykuł roku 2015 poświęciliśmy sprzedawcom nie bez przyczyny. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach, to firmy handlowe zdecydują o kierunku rozwoju rynku okiennego w Polsce. Z mocy ustawy, to na nich spoczywa obowiązek informowania nabywców o stosunkach prawnych i faktycznych dotyczących rzeczy. Jaka informacja, takie okna, jakie okna, taki rynek. Firmom handlowym, które chciałby żeby ich informacje, okna i rynek stawały się Pro Quality, chętnie pomożemy. Po to powstał Program Rekomendacji do którego zapraszamy. Wystarczy jedynie pokonać strach przed skokiem… wzwyż. No to raz, dwa i… hop!

OKNOTEST.PL

Więcej produktów Przejdź do kategorii „Artykuły i wiadomości branżowe” Przejdź do kategorii „Okna energooszczędne”