Szukaj w Oknotest.pl

reklama

BUDMA 2016

Luty 2016

Odbyła się. Okienni wystawcy zmieścili się w jednym pawilonie. Tłoku nie było. To mógłby być cały komentarz do trwających jeszcze targów budownictwa BUDMA w kategorii okna PVC-U. Nastawione na eksport polskie firmy szykują się do prezentacji raczej w Norymberdze niż w Poznaniu. Dziwić się nie można. Idą za pieniądzem i do pieniądza, a organizatorom poznańskich targów ciągle brakuje pomysłu, jak ich przyciągać na „jedno z najważniejszych wydarzeń targowych w portfolio MTP”.

Obecni zauważeni

AdamS, Awilux, Bracia Bertrand, Drutex SA, Elwiz, Internorm, Komsta, Team Plast, Windows 2000 i… już. Myślimy, że każdy z wymienionych życzyłby sobie, aby rynkowa konkurencja była podobna do targowej reprezentacji. Wtedy by się kręciło! To tyle o życzeniach, a co na stoiskach?

AdamS

reklama

Przybył okrętem flagowym, Passiv-Line. Tym razem ten sprawdzony i markowy produkt pobłyskiwał zachęcająco ledowymi diodami przy próbie nieuprawnionego otwarcia. Ciekawy pomysł na prezentację kontaktronów. A na froncie spory HS, sterowany automatycznie, tylko… że z kształtowników Veka. To zaskakująca, ale i ciekawa profilowa kombinacja tego znanego producenta okien. W rodzinie AdamSów, Aluplast i Veka w jednym stoją teraz domu pilnując… Salamandra. Trzy pełnokrwiste systemy w ofercie, aż jesteśmy ciekawi, jak sobie z tym bogactwem poradzą partnerzy handlowi i co na to inwestorzy.

Awilux

Reprezentowany przez poznańskiego partnera, cichuteńko w kątku hali siadł, jakby ciągle zauroczony marką Schüco. Zacna, to marka systemowa, bez dwóch zdań, ale czy tędy wiedzie droga do zdobycia serc nabywców przez producenta z ambicjami i możliwościami? Na plusik debiutu zapisujemy, że to jedyne stoisko okienne z odwołaniem do techniki montażu.

Bracia Bertrand

To firma, którą można kochać albo… rzucić. Mało kto wie, że do tej marki należy palma pierwszeństwa, jeśli idzie o posiadanie certyfikatu Instytutu Domów Pasywnych w Darmstadt dla okien drewnianych do budynków o pasywnej charakterystyce energetycznej. Nie łatwo zdobyć taki „kwit”, a oni mieli go już w czasach, gdy w Polsce pasywność kojarzyła się ze wszystkim tylko nie z nowoczesnym budownictwem i oknami. To pokazuje techniczne możliwości producenta, a przy okazji jego niemożności… marketingowe. Czy debiut Braci Bertrand na Budmie oznacza, że w ich marketingu coś drgnęło? To się okaże, bo w targowej prezentacji pojawiły się produkty, o których warto byłoby rynek poinformować.

Drutex SA

Ciekawe i diablo skuteczne połączenie minimalizmu oferty z maksymalizmem reklamy oraz sprzedaży. Na tegorocznej Budmie widoczny, oblegany i co też zauważalne już nie tak „ludycznie pstrokaty”, jak ładnie to ujął znajomy przedstawiciel branżowych mediów. Jest biało, czysto, europejsko, ładnie. A w ofercie… Iglo. Nihil novi.

Elwiz

reklama

Trochę z boku i z dala od pozostałych firm okiennych, przytulony do budownictwa pasywnego. Mamy sentyment do marki z czasów, gdy wspólnie poszukiwaliśmy dróg rozwoju dla energooszczędnych konstrukcji okiennych i technologii montażu. Wydaje się, że ten pęd i pasja nieco wyhamowały, ale co tam, sentyment, to sentyment. Trzymaj się ciepło, nie odpuszczaj i rośnij w pasywną siłę Elwizie!

Internorm

Langsam, langsam aber sicher. Potentat z Austrii powoli i cierpliwie buduje sobie rynek w Polsce, a budulec ma przedniej jakości. Jego KF-y, to połączenie innowacyjności i stabilnej, niezmiennie wysokiej jakości. Byłby przewietrzył nieco lepiej nasz rynek gdyby nie walutowy przelicznik. Nie mniej każdemu inwestorowi warto chociaż spojrzeć na takie okna ot tak dla apetytu. Kto wie, może ktoś kiedyś wygra jakieś wybory hasłem 500 euro na okno?

Komsta

Kolejny debiutant na Budmie. Firma od lat związana z systemami Gealan. Zawsze zachodzimy w głowę dlaczego nikt z producentów nie chce na poważnie skorzystać z możliwości jakie daje w świecie okien z PVC-U unikalna, piękna powłoka ze szkła akrylowego PMMA. To odróżnia te okna od wszystkiego, co na rynku dostępne. Na pocieszenie znaleźliśmy w firmie Komsta coś prostego, ale bardzo pożytecznego – moskitierę na drzwi balkonowe unoszono-przesuwne HS. Od wiosny do jesieni, jak znalazł!

Team Plast

Żeby ta firma potrafiła tak opowiedzieć swoje okna, jak je prezentuje, to już dawno grałaby w okiennej ekstraklasie. W Poznaniu debiutują, ale mieliśmy okazję widywać tę markę na innych targach i zawsze ręce składały się do braw za urodę i jakość prezentacji. Każdy kto zajrzy na stoisko TeamPlast będzie przekonany do urody tych okien. Czy już nie czas powiedzieć ile są warte w użytkowaniu? Panna urodziwa i z posagiem, to dopiero dobra partnerka dla niejednego inwestora.

Windows 2000

Targowy weteran. Zaglądamy co roku i co roku to samo stoisko, a w nim Rehau, Rehau i Rehau, czyli marka i jej… Wielki Brat. Niby nic złego w takiej miłości, ale to już chyba zbyt proste, jak na wymagania polskich odbiorców. Oni od marki oczekują… marki. Jak nie dostają, to marudzą. Jak dostają też marudzą, ale to już jest marudzenie na markę, nie na Rehau.

I tyle z BUDMY 2016, następna za rok. Do zobaczenia.

reklama

OKNOTEST.PL

Oknotest.pl 2016-02-05 00:00:00 aktualizacja: 2021-11-26 01:47:59


Komentarze

Bądź pierwszy i dodaj swój komentarz!

dodaj komentarz
Zobacz także...

Okna producenci opinie

OKNOTEST.PL © 2007 - 2024