Przewiń do artykułu
Artykuły tematyczne

Artykuły są sortowane alfabetycznie według porządku A-Z. Jeżeli nie możesz odszukać interesującej Cię treści w spisie treści skorzystaj z wyszukiwarki treści.

Zamknij spis treści

BUDMA 2018

Pierwszy dzień targów BUDMA 2018 za nami. Wrażenie? Udane robocze spotkanie. Proszę tylko nie myśleć, że piszemy to z sarkazmem, wręcz przeciwnie. Wydaje się, że poznańskie targi stają się wreszcie dla firm branży okiennej nie tylko miejscem wizerunkowej promocji lecz także okazją do robienia interesów. Oby dużych, dobrych i trwałych, tego życzymy wszystkim wystawcom, którzy z szacunkiem traktują polskich inwestorów nie każąc im jeździć „po okna” do Norymbergi albo Monachium.

Drewno w odwrocie

W hali nr 5 prezentują swoją ofertę producenci okien. Z materiałów jest PVC-U, jest aluminium, są kompozyty, a nie ma… drewna!

BUDMA 2018 - hala nr 5
BUDMA 2018 - hala nr 5
BUDMA 2018 - hala nr 5
BUDMA 2018 - hala nr 5

Nikt nie podjął w tym roku wyzwania. A dokładniej żaden z liczących się na rynku producentów, produkujących wyłącznie okna drewniane. To chyba zdaje się potwierdzać, że na polskim rynku drewno jest w odwrocie. Palmę pierwszeństwa mocno dzierżą okna z PVC-U, a ich podstawową alternatywą stają się okna z aluminium, co widać też w targowej ofercie.

Czarno, biało, kolorowo

O tym i o tych, których nie ma, nie będziemy pisać. Lepiej pokazać kto jest, a jest kilku dużych graczy, oraz tacy, którzy łapią wiatr w żagle. Na początek dwie dobrze znane marki. Obie na czarno. Bertrand, producent okien, który ma się czym pochwalić, ale chyba brakuje mu śmiałości i Drutex, któremu niczego nie brakuje i lubi się chwalić.

Bracia Bertrand
Bracia Bertrand
Drutex
Drutex

Niedaleko siebie dwóch graczy wagi ciężkiej, Eko-okna i Internorm. Co prawda obie marki grają na innych boiskach i jeszcze w nieco innych ligach, ale obu należy się szacunek. Pierwszej za dynamikę rozwoju, drugiej za niezaprzeczalny kapitał inteligencji technicznej.

Eko-Okna
Eko-Okna
Internorm
Internorm

Na literę K mamy firmy Komsta i Krispol. Pierwsza ciągle szuka swojego miejsca na rynku, trochę chyba eksperymentując w poszukiwaniach, druga już jakiś czas temu znalazła pomysł na siebie i z widocznym sukcesem, konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju.

Komsta
Komsta
Krispol
Krispol

Teamplast i Vikking, to dwie marki, na które warto zwrócić uwagę. Teamplast, płynie na fali i wyraźnie zgłasza swoje aspiracje do okiennego segmentu premium, stawiając na wysoką wartość użytkową okien i drzwi potwierdzoną wszechstronnymi badaniami wyrobów. Życzymy marce, by znalazła na swej drodze właściwych partnerów do tej gry, a o to nie będzie łatwo. Sprzedawcy ciągle boją się jakości. Vikking, to przykład firmy, w której jakość produktu wyprzedziła jakość marketingu i to o kilka długości. Innowacyjny produkt, kapitalne pomysły z zakresu techniki okiennej oraz technologii produkcji i tylko coś za cicho o tym. Szkoda wielka, bo pomysł, ciekawi ludzie i kompozyty, to może i powinna być mieszanka wybuchowa. Czas chyba podpalić lont!

Team-Plast
Team-Plast
Vikking
Vikking

Trochę poza kolejnością alfabetyczną trzeba wspomnieć o obecności Fakro, kiedyś kojarzonego wyłącznie z oknami dachowymi, a teraz sukcesywnie, krok po kroku wkraczającego w inne segmenty rynku okiennego i akcesoriów. Chociaż to marka o europejskiej sile i takich też możliwościach, jakoś trudno nam przyzwyczaić się do tych zmian. Szyby i szkło? Na tegorocznej Budmie nie ma producentów szyb zespolonych. Jest za to niewielkie stoisko Swisspacer, do odwiedzenia którego zachęcamy wszystkich, którzy chcą nabywcom okien rozsądnie mówić o zaletach i korzyściach płynących ze stosowania tak zwanych „ciepłych ramek”. W tym miejscu obecność obowiązkowa!

Swisspacer
Swisspacer
Fakro
Fakro

Na placu budowy też się dzieje. Nie zawiodło ISO-Chemie, dostawca materiałów uszczelniających, który cierpliwie buduje sobie rynek. Jest też impreza nazwana „Monteriadą”, która ma na celu promocję „dobrego montażu”. Co prawda rzecz dzieje się w warunkach dalece odległych od tego, co na placu budowy, ale że w końcu chodzi o promocję, więc rezultat, którego nikt tu nie sprawdza, wydaje się być mniej ważny od samej promocji.

ISO-Chemie
ISO-Chemie
Monteriada
Monteriada

Targi, to jednak nie tylko prezentacje, spotkania i rozmowy, to także… przyjemności. Z radością odnotowujemy fakt, że wielu wystawców postawiło w tym roku nie tylko na długonogie, urocze hostessy, lecz także na… baristów. Podsumowując pierwszy dzień targów, na Budmie 2018 jest na co popatrzeć, jest o czym posłuchać i jest… pysznie. Nie wybierałeś się? Przemyśl to raz jeszcze i wpadnij chociażby na dobrą kawę. Naprawdę warto!

Team-Plast - kawa :)
Team-Plast - kawa :)

OKNOTEST.PL

Więcej produktów Przejdź do kategorii „Artykuły i wiadomości branżowe” Przejdź do kategorii „Okna energooszczędne”