Przewiń do artykułu
Artykuły tematyczne

Artykuły są sortowane alfabetycznie według porządku A-Z. Jeżeli nie możesz odszukać interesującej Cię treści w spisie treści skorzystaj z wyszukiwarki treści.

Zamknij spis treści

BUDMA 2009. Czarna dziura z PVC

Szykujecie się Państwo do zakupu okien z PVC? Byliście na tegorocznej BUDMIE? Jeśli nie byliście to nie żałujcie. Wasz czas byłby czasem straconym. Producentów okien z PVC można było policzyć na palcach obu rąk, a tych liczących się i tworzących rynek na palcach jednej ręki.

Oczywiście nagrody zostaną przyznane, wszelkiego rodzaju orły, sokoły, lwy i tygrysy biznesu oraz inne kryształowo - złote branżowe cacka trafią tam gdzie powinny. Ot siła reklamodawców i poczucie wdzięczności mediów.

Drugi rok z rzędu obserwujemy jak branża okien z PVC zwija żagle i pokazuje ile dla niej znaczą polscy konsumenci. Wniosek jeden. Jeśli chcecie zobaczyć polskich producentów i ich innowacyjną myśl techniczną musicie jechać do Monachium lub gdziekolwiek indziej, ale nie do Poznania.

Dopisali ci co zwykle bywają. Był DRUTEX ratując honor polskich systemodawców i DECCO wracające zza chińskiego muru. Z producentów byli ABATEX, MS, PLASTICO, STOLLAR, TONTOR, TRION i WINDOWS 2000. Po raz pierwszy zaprezentował się szerszej publiczności turecki system okienny WINTECH.

Nad tym całym towarzystwem unosił się duch nowo powołanego dyrektora generalnego Związku Polskie Okna i Drzwi, który jak w ukropie zwijał się na małym stoisku Związku, tworząc targowy klimat promocji. Przyznajemy, że nic nie stracił ze swoich handlowych i marketingowych umiejętności, co w połączeniu ze wsparciem ze strony FAKRO może stworzyć nową jakość dla tej lekko skostniałej i do tej pory archaicznie działającej branżowej organizacji.

Żeby już tak całkowicie nie pogrążyć się w tej czarnej dziurze z PVC powiemy, że były jednak na BUDMIE elementy, o których chcemy Was poinformować.

Wintech ADOPEN POLSKA Przekrój okna z zgrzewanym wzmocnieniem kompozytowym

Pierwszy, to system WINTECH i jego nowe rozwiązanie techniczne zaprezentowane przez firmę ADOPEN POLSKA

Wydaje się, że na rynek wchodzi ciekawe rozwiązanie wzmocnienia zintegrowanego z profilem PVC. Wykonane z kompozytów wzmocnienie przycinane jest wraz z kształtownikami okiennymi i zgrzewane w narożach w trakcie wykonywania zgrzewu kształtowników.

Szkoda, że przedstawiciele ADOPEN nie dysponowali na targach bardziej szczegółową dokumentacją tego rozwiązania, bo wydaje się ono bardzo ciekawą alternatywą dla powszechnie używanych wzmocnień stalowych. Naszym zdaniem niewątpliwą zaletą dla przyszłych producentów okien jest zmniejszenie ilości operacji związanych z cięciem i wkręcaniem wzmocnień, a przede wszystkim nie trzeba będzie jej zamawiać i magazynować. Okno stanie się lżejsze, co przy tendencji do stosowania dwu, a nawet już trzykomorowych pakietów szybowych może okazać się ważną zaletą systemu.

Wintech ADOPEN POLSKA Przekrój. Wzmocnienie kompozytowe

Z udzielonych informacji wynika, że trwają właśnie badania kształtowników i okien, a ich wyniki spodziewane są w II kwartale 2009 r. Mamy obietnicę, że je otrzymamy. Pożyjemy zobaczymy.

A już tak bardziej w lekkim tonie, jeśli system WINTECH będzie równie piękny i wdzięczny jak Antalya latem to, bez problemu damy się zaprosić na zwiedzanie produkcji. Długie i szczegółowe.

Drugi element to absolutny hit wśród szyb zespolonych.

Znany producent szyb zespolonych firma PST z Ostrołęki zaprezentował pośrednio, bo w jednym z wyrobów Stolarki Wołomin trzykomorową szybę zespoloną o fantastycznym współczynniku przenikania ciepła Ug 0,3 W/K x m2. Bardzo żałujemy, że PST bezpośrednio nie zaprezentowało tego rozwiązania na BUDMIE, ale i tak mówimy, że nadchodzi era okien pasywnych z prawdziwego zdarzenia!!! Brawo PST. Ten pakiet szybowy to dla nas ewidentny nr 1 tej BUDMY, wart wszystkich nagród, jakie są do przyznania. Szkoda tylko, że promocja taka skromna.

Jeśli trzeba, my się piszemy w ciemno, by mówić wszystkim, że PST ma szybę o najlepszym współczynniku przenikania ciepła na świecie. A niech no, kto powie, że nie!

Trzeci element to reklamowy spot firmy PLASTICO.

Panowie inwestorzy! Na wszelki wypadek w czasie następnych targów stoisko firmy PLASTICO powinniście obejrzeć bez żon, matek i kochanek.

Plastico Amberline - zwykła Veka niezwykła kampania reklamowa
Plastico Amberline - zwykła Veka niezwykła kampania reklamowa

Okna jak okna. Veka. Schemat targowy, harmonijka, łuk, okiennica z PVC. Można powiedzieć typówka. Pewnie, dlatego do typówki okiennej dołączono dość nietypowy spot reklamowy, w którym główną rolę grają nie okna i technologie, a prześlicznej urody całkowicie nagie modelki maszerujące po hali produkcyjnej, tnące, zgrzewające, noszące profile, wdzięcznie układające się na gotowych okienkach. Taka goła socjotechnika.

Z dzieciństwa i bajek pamiętamy jednak, że z nagością to trzeba ostrożnie, bo bywa, że czasem i dziecko może odkryć, że król jest nagi. Nam nie dane było stwierdzić, jakie są prawdziwe szaty króla, ale po pobieżnym obejrzeniu strojów i tak mamy z kołobrzeskimi handlowcami małą łukowatą tajemnicę. Dobrze, że nie trudnimy się fryzjerstwem, bo szumiałyby później trzciny, oj szumiały.

A tak cicho sza!

Pani Prezes Wędołowicz ma u nas punkty za śmiałość podejścia do promocji, Pan Szymon Brodziak za urodę zdjęć, a Kołobrzeg za to, że jest.

Zaintrygowanym czytelnikom obiecujemy, że postaramy się przyjrzeć szatom wschodzącej gwiazdy okiennego rynku.

Czwarty element to powiew świeżego powietrza.

Naszym redakcyjnym zdaniem najładniej zorganizowane stoisko na BUDMIE zaprezentowała firma AERECO. Tym razem w tonacji śnieżnej bieli, symetrii i ładu. Hasło jak przed rokiem tylko liczba sprzedanych nawiewników zdecydowanie większa, ale i tak aż się chciało poodychać trochę tą atmosferą wentylacyjnej doskonałości.

Z tegorocznej edycji targów BUDMA to by było na tyle.

OKNOTEST.PL

Więcej produktów
Przejdź do kategorii „Artykuły i wiadomości branżowe” Przejdź do kategorii „Okna energooszczędne”

Bądź na bieżąco!
Newsletter!