Przewiń do artykułu
Artykuły tematyczne

Artykuły są sortowane alfabetycznie według porządku A-Z. Jeżeli nie możesz odszukać interesującej Cię treści w spisie treści skorzystaj z wyszukiwarki treści.

Zamknij spis treści

Fenestra Aurea - wyróżnienia OKNOTEST.PL

Często jesteśmy pytani jakich producentów okien PVC moglibyśmy polecić? Jak ognia unikamy odpowiedzi na tak postawione pytanie. Postanowiliśmy jednak ustanowić własne wyróżnienie „Fenestra Aurea”, które będzie przyznawane podmiotom z branży okien PVC za osiągnięcia, które naszym zdaniem wywarły albo wywrą znaczący wpływ na kierunek rozwoju techniki okiennej oraz organizacji i funkcjonowania rynku. „Fenestra Aurea”, to... próba odpowiedzi na pytanie, którego tak nie lubimy.

Fenestra Aurea. Za co i dlaczego?

Zdajemy sobie sprawę, że ilość przeróżnych branżowych nagród jest już liczona w dziesiątkach. Nasza będzie, zatem jedną z wielu, mamy nadzieję cenną, dlatego że kierowaną wyłącznie do firm produkujących i montujących okna PVC oraz dostawców komponentów do takiej produkcji i montażu. Nie tworzymy żadnej kapituły, żadnego zawiłego regulaminu. Nie pobieramy też żadnego „wpisowego”. Wyróżnienia vortalu Oknotest.pl będą trafiały do ludzi i firm, które naszym zdaniem dokonały lub tworzą coś niespotykanego, wykraczającego poza dotychczasowe branżowe standardy na polu rozwoju i inwestycji, marketingu oraz techniki okiennej, w skład której włączamy również instalację okien. Co więc powinna czynić osoba lub firma zainteresowana zdobyciem wyróżnienia? Działać! Tylko działać. Sprawnie, efektywnie i efektownie, z korzyścią dla nabywców i siebie. Tylko tyle? Aż tyle! Nam nie wystarcza czcza gadanina PR. Dla nas liczą się fakty, badania, realizacje i opinie nabywców. Tym kierowaliśmy się przyznając po raz pierwszy wyróżnienia za rok 2012. Przekażemy je wybranym firmom bez zbędnej pompy w trakcie tegorocznych targów BUDMA. Czy dokonaliśmy słusznego wyboru? Czy nasze wyróżnienia trafiły tam gdzie powinny oceńcie już sami odrzucając na bok wszelkie branżowe sympatie i antypatie.

Fenestra Aurea 2012 – rozwój i inwestycje

Na tym polu w minionym roku zwyciężyć mogła tylko jedna firma. DRUTEX S.A. Zgłoszony przez Zarząd projekt budowy w Bytowie Europejskiego Centrum Stolarki (ECS), to inwestycja warta ponad 200 mln złotych. Jak na trudny, kryzysowy czas, plan jest bardzo śmiały. Wielokrotnie pisaliśmy, że kibicujemy temu przedsięwzięciu, szczególnie ze względu na zawarte w nim akcenty edukacyjne. Okien i mocy wytwórczych u nas dostatek, ale kadry z odpowiednim przygotowaniem zawodowym potrzebne są polskiej branży okiennej jak powietrze. 

Wierzymy, że po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na budowę w grudniu 2012 całość inwestycji pójdzie dalej jak z płatka, a za dwa, trzy lata z sukcesem zostanie zrealizowana zgodnie z zapowiedziami.

Fenestra Aurea – marketing

Za działania na polu marketingu nasze wyróżnienie wędruje do firmy VETREX Sp. z o.o. z Tczewa – Rokitek. Być może to właśnie te Rokitki sprawiły, że marka Vetrex oraz produkty okienne serii V90+ i V70 stały się „diabelnie” skuteczne, rozpoznawalne i co tu kryć wręcz popularne wśród nabywców. Wielu o nie pytało i pyta, a nam pozostaje życzyć firmie, aby ilość zapytań przekładała się na ilość zawartych transakcji. Marketingowy sukces Vetrexu nie wziął się z nikąd. To pierwsza firma, która rozpoczęła coś, co na użytek naszych czytelników nazwaliśmy „marketingiem technicznym”. Na czym to polega? Wszystko, co firma mówi o produkcie można potwierdzić w oparciu o wyniki badań i realizacje, a wszystkie dowody znaleźć na odpowiednio zmienionej stronie internetowej.

W naszej opinii działania marketingowe firmy Vetrex idealnie współgrają ze sposobem wyboru okien wynikającym z najważniejszej dla rynku okiennego normy PN-EN 14351-1+A1:2010, a nacisk jaki położony został na eksponowanie właściwości użytkowych produktu wyprzedza zdarzenia, które nieuchronnie nastąpią po 01 lipca 2013 roku. Vetrex realnie kreuje rynek i za to otrzymuje nasze wyróżnienie.

Fenestra Aurea 2012 – technika okienna i montaż

Najważniejsze wyróżnienie, bo związane z produktem dostępnym na rynku trafia do INTERNORM Sp. z o.o. Dla nikogo kto zajmuje się zagadnieniami techniki okiennej nie powinno to być żadnym zaskoczeniem. Okno PVC KF 500, jest konstrukcją jakiej jeszcze nikt w branży nie proponował. Wszystko w nim pachnie świeżością. Jeśli usłyszycie od kogoś, że proponuje wam w oknie „innowacyjne rozwiązania”, przyjmijcie jako punkt odniesienia do ewentualnych porównań rozwiązania technologiczne i konstrukcyjne z KF 500. W naszej skromnej ocenie Internorm wysoko podniósł poprzeczkę branżowym innowatorom i daleko do przodu przesunął granice techniczne, za którymi rozpoczyna się dzisiaj prawdziwie nowoczesne okno PVC.

Mamy nadzieję, że prezentacja przygotowana przez tę firmę na targi BUDMA nie pominie okna KF 500, które warto, a nawet trzeba zobaczyć nie koniecznie po to by kupić, ale choćby po to by... pozazdrościć tym, którzy kupili.

Fenestra Aurea 2013

Jeszcze nie wręczyliśmy naszych wyróżnień za rok 2012, a już widzimy pierwszych kandydatów do wyróżnienia w roku 2013. Nie będziemy ich wskazywać, bo dopiero styczeń i wiele może się wydarzyć. Z pewnością pojawią się kolejne ciekawe produkty, projekty i pomysły na okienny biznes. Obiecujemy uważnie śledzić wszystko, co będzie się działo na rynku okien PVC żeby kolejne wyróżnienia „Fenestra Aurea” trafiały zawsze do najlepszych, choć niekoniecznie tych, którzy tylko tak o sobie mówią lub myślą.

OKNOTEST.PL

Więcej produktów Przejdź do kategorii „Artykuły i wiadomości branżowe” Przejdź do kategorii „Okna energooszczędne”