Przewiń do artykułu

Sprzedaż okien - tak się piszecie, jak się widzicie

Pojawiają się pierwsze reakcje będące odpowiedzią na artykuł:

Cieszymy się, że podjęty przez nas temat wydał się czytelnikom interesujący i wart poświęcenia czasu na czytanie i podzielenie się własnymi przemyśleniami. Zgodnie z deklaracją, będziemy publikować niektóre z przesyłanych uwag i opinii, bo sposób obsługi nabywców, organizacja pracy biur handlowych, to zagadnienie ważne, lecz na rozpędzonym rynku często spychane na margines.

Mail Pana Piotra

Dzień dobry, poniżej przesyłam parę zdań na temat artykułu "Sprzedaż okien - jak was widzą, tak was piszą" - tak trochę z drugiej strony "biurka" . Przepraszam, że tak emocjonalnie, ale poruszyliście ważny temat. I dobrze. Na początku pogratuluję bardzo dobrego artykułu. Samo sedno, ale... każdy kij ma dwa końce. Pan Mario pisze o analfabetyzmie cyfrowym w sprzedaży okien – ma rację, jest XXI wiek, Internet. Czas, reakcja, wycena, odpowiedź , owszem , powinna być szybka . Niestety Pan Mario jest po drugiej stronie. Co go to interesuje, że człowiek, który robi wycenę ma takich zapytań czasami pięć, czasami dziesięć w ciągu dnia, a do tego dochodzą transporty, fakturowanie itd. Po prostu brak czasu . Każdy potencjalny klient jest ważny ( ! ) i unikalny na swój sposób . Średnio klienci życzą sobie po dwie, pięć, dziesięć kombinacji ofert na okna typu: białe, kolor zew, kolor kolor a/b/c , zamiast balkonu R RU , PSK, HST. Ile to daje nam kombinacji? Klient napisze e-maila oczekując expresowej odpowiedzi. Większość projektów zawiera błędy: gabaryty , statyka, wielkość szyb i całej niezliczonej reszty potrzebnych opisów. Nie da się rzetelnie i profesjonalnie wycenić skomplikowanego mniej lub bardziej projektu przez e-maila. Za dużo niewiadomych, za dużo kombinacji. Szanowna Redakcja, jak i Klienci nie wiedzą, że czasami zarobki takiego człowieka robiącego wyceny są poniżej godności. Że w większości przypadków jest to pracownik, który otrzymuje wynagrodzenie w wysokości tzw. najniższej krajowej. Więc po co ma się starać? Zarobki i wszelkie koszta z nimi związane są tematem tabu . W tej branży, w realu jak i w necie. Ale kogo to obchodzi? Każdy tylko chce mieć jak najlepszą obsługę, produkt, montaż. Pan Mario ma wyrobione zdanie i ma do tego pełne prawo. Nie zastanawia się jednak kto siedzi po drugiej stronie. Wymaga wiedzy – ok, wymaga obsługi na najwyższym możliwym poziomie - ok. Produkt i montaż zapewne z wysokiej półki jakościowej – ok. Relatywnie za najtańszą możliwą cenę - nie ok. (Jak statystyczna większość. Choć może P. Mario jest wyjątkiem. Jeśli jest, chylę czoło). Ośmiu na dziesięciu klientów przysyłających zapytanie na e-mail szuka tanich lub najtańszych ofert / rozwiązań . Cena Czyni Cuda słynne już CCC. A pani, która wybiera dwie roletki materiałowe przez godzinę jest takim samym Klientem, jak Pan Mario. Oczywiście rozwiązań należy szukać gdzie indziej, ale to temat może na inny obszerny artykuł, kiedyś. Reasumując, przytoczę przykład, stojąc w dużej kolejce w dyskoncie spożywczym małżeństwo niecierpliwi się, iż taka duża kolejka, mało kas czynnych, a kasjerka pracuje zbyt wolno . Zwróciłem im uwagę, że jesteśmy tu z własnej nieprzymuszonej woli, a w około jest dużo innych sklepów spożywczych , gdzie kolejek nie ma... .

Pozdrawiam serdecznie, Piotr.

(Imię i Nazwisko Nadawcy do wiadomości redakcji)

Tyle nasz czytelnik. Nam wydaje się, że mimo pozornej zbieżności głosy Pana Mario i Pana Piotra rozmijają się dotycząc nieco innych kwestii. Pan Mario apelował o szybki kontakt będący potwierdzeniem otrzymania zapytania, a później o punktualność na umówionych spotkaniach. Taki ma zagraniczny styl. Pan Piotr z kolei koncentruje się na usprawiedliwianiu istniejącego stanu obsługi klientów czynnikami „obiektywnymi”. Taki ma krajowy styl. A co Wy sądzicie na ten temat? Czy poziom płac w branży, wariantowość ofert albo poszukiwanie przez klientów uzasadnienia dla cen produktów to powód do narzekań, czy raczej inspiracja do szukania rozwiązań organizacyjnych?

OKNOTEST.PL

Więcej produktów Przejdź do kategorii „Artykuły i wiadomości branżowe” Przejdź do kategorii „Okna energooszczędne”