Deceuninck rozpoczyna nową kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju
Deceuninck rozpoczyna kampanię wizerunkową „Każde okno ma znaczenie”, aby szerzej rozpowszechnić swoją strategię zrównoważonego rozwoju. Poprzez hasło „Każde okno ma znaczenie" marka podkreśla zrównoważony charakter swoich produktów oraz dostarcza swoim partnerom nową formułę komunikacji z konsumentami.
Nowa kampania marki koncentruje się na zrównoważonych aspektach profili okiennych i drzwiowych. Ilustruje ona pozytywny wpływ, jaki profile okienne Deceuninck mają na komfort życia konsumentów, ich najbliższe otoczenie oraz planetę. Realizuje się to poprzez zoptymalizowaną izolację okien, niższe rachunki za energię i mniejszy wpływ na środowisko poprzez zrównoważone procesy operacyjne przy produkcji profili.
Zrównoważony rozwój nie jest dla firmy niczym nowym – Deceuninck od lat wprowadza innowacje i inwestuje w tym obszarze, aby procesy operacyjne oraz produkty firmy były jak najbardziej zrównoważone.
Firma przystąpiła do inicjatywy Sience Based Targets (SBTi), w ramach której podjęła zobowiązanie realizacji ściśle określonych celów redukcji śladu węglowego. Pod koniec 2023 roku belgijski producent sfinalizował także pięcioletni plan inwestycyjny dla swojego zakładu recyklingu w Diksmuide w Belgii, którego celem jest stopniowy wzrost zdolności recyklingowej z 8 000 ton rocznie w 2017 r. do 45 000 ton rocznie do końca 2024 r.
Wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu jest ważnym kryterium projektowym w procesach badawczo-rozwojowych firmy. Standardowy asortyment Elegant zawiera od 15% do 30% materiałów pochodzących z recyklingu W przypadku niektórych kombinacji ram i skrzydeł proporcja przekracza 55%, a w przypadku serii Phoenix udział materiałów z recyklingu wynosi nawet 100%.
Z punktu widzenia ochrony środowiska, w recykling warto inwestować z wielu powodów. Stare okna PVC nie trafiają na wysypiska śmieci. Przetwarzanie materiałów pochodzących z recyklingu zużywa o 90% mniej energii i powoduje mniejszą emisję dwutlenku węgla niż produkcja nowych materiałów.
Teraz belgijski producent chce komunikować te aspekty szerzej i dać przykład innym w branży w tym zakresie. Za pomocą kampanii „Każde okno ma znaczenie” firma komunikuje, że jej ambicje znacznie wykraczają poza zwykłe oferowanie rozwiązań do okien i drzwi, mocno wierząc w to, że każde okno jest szansą na wprowadzenie innowacji i poprawę tego, w jaki sposób żyjemy i pracujemy.
Deceuninck uświadamia konsumentów, że można żyć wygodnie i jednocześnie w sposób zrównoważony, a nasze okna mogą zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko naturalne, jeśli są produkowane w sposób zrównoważony i mają optymalne wartości izolacyjne.
Kampania jest widoczna w mediach branżowych dla rynku okiennego, a także dla grupy docelowej architektów i projektantów oraz jest wspierana działaniami online.