Nowe zasady reklamacji na okna i montaż. Bądźcie gotowi!
Sprzedawco okien! Nie masz prawa do zachowania milczenia, a wszystko, co powiesz może być użyte w sądzie przeciwko tobie. Ta parafraza słynnej formułki znanej z amerykańskich kryminałów całkiem dobrze oddaje sens i istotę zmian w zakresie ochrony konsumentów wprowadzonych do ustawy o prawach konsumenta.
Od pierwszego stycznia 2023 każda informacja przekazana konsumentowi, tak jak i każda informacja nieprzekazana, może przesądzić o uznaniu okna za towar niezgodny z umową. W sprzedaży konsumenckiej pojęcie „ochrony przez informację” nie jest niczym nowym, ale dla polskich sprzedawców może okazać się to niebywałą rewolucją.
Do tej pory każdy mówił o sprzedawanych oknach i montażu to co chciał i tak jak chciał. Nie ważne, czy sensownie i prawdziwie. Liczyła się skuteczność i sprzedaż. Teraz informacja, przekazywana konsumentom w ogłoszeniach, cennikach, reklamach i ofertach staje się takim samym towarem, jak okna i montaż.
Jakość informacji może mieć wpływ na ocenę jakości dostarczonych rzeczy i wykonanych usług. Najbliższe miesiące pokażą, jak w praktyce zafunkcjonuje implementacja do polskiego systemu prawnego nowych dyrektyw UE.
Chcesz wiedzieć, co Cię czeka i poznać główne kierunki zmian w zakresie reklamacji na okna i montaż? Szukaj nas na YouTube, Instagramie oraz na stronie internetowej oknorada.pl.